kajsaflorello

Direktlänk till inlägg 28 juli 2012

jaga häst

Av kajsa stigell - 28 juli 2012 22:31

Idag har jag jagat häst. Min granne kom in och berättade att han fått ett samtal om att flisan hade rymt. Skyndade mig ut till bilen och åkte bort för att kolla vart hon va. När jag kommer fram så står hon i hagen och flurre och två kor står i andra hagen. Den Kalle hade stängt av för att dom inte skulle gå i den. Så i måsten tio minuter fick jag gå i jätte högt gräs för att lyckas fånga in han.

Nu har det åskat som bara den funderade på om jag skulle åka och kolla till dom men nu är det för mörkt. Flurre är inte åsk rädd och det tror jag inte flisan heller är. Imorgon om min fot tillåter det tänkte jag skritta ut på flisan lite grann. Trampade ju snett igår när jag klippte gräsmattan och igår kunde jag inte gå och nu är det lite bättre men inte mycket. Trodde först jag hade brutit foten men kan ju stödja på den lite grann. Men får se hur det känns imorgon.

Som ni kanske har märkt har jag skrivit ett inlägg med lösenord men det är mest när jag skriver av mig och inte vill att någon skall läsa det. Ingen idé att be om lösenordet för jag kommer inte ge ut det. Utan sånt jag vill att ni skall läsa låter jag vara synligt. Men men hoppas ni fortsätter läsa min blogg. Har snart slagit rekord denna månad med besökare. Och nu räknar jag från när jag startade denna blogg. Jag jämför inte med någon annans blogg. Är nöjd med min blogg. Och att det än så länge är någon/några som läser den:-)

Men nu skall jag sluta skriva måste snart sova. Har ont i foten. Hörs imorgon. Ha det bra love Kajsa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kajsa stigell - 12 september 2012 10:47

Har tre dagar ridit med Linda och hennes unghäst. första dagen va det ridbanan och jag travade framför dom, andra dagen började vi lika dant travade framför dom sen skrittade vi ut en sväng. Igår red vi ut i skogen men det började regna och vart lite...

Av kajsa stigell - 6 september 2012 09:35

Nu har jag och Linda ridit ut tillsammans i tre dagar inte i sträck då men vi har ridit ut tre gånger på bara några dagar. Vilket är skönt eftersom jag inte hittar några vägar än. Men idag tänkte jag ta premiär turen med Flisan ute så länge alal skor...

Av kajsa stigell - 4 september 2012 12:00

Nu har det varit en ganska lång bloggpaus. Har hänt en del sen jag skrev sist. Flyttade hästarna till nya stallet den 14 augusti, Nu står dom på bete igen fast ändå nära till stallet. Inatt stod dom inne för tog en dusch av båda hästarna inatt. Jag h...

Av kajsa stigell - 5 augusti 2012 12:40

Har blivit en liten paus i bloggandet men som sagt går inte att blogga via mobilen. Den hänger sig bara hela tiden. Så därför blir det lite mindre bloggande än så länge. Sitter och kollar på laghoppningen i svt/play. Idag bir det inte så mycket. Skal...

Av kajsa stigell - 1 augusti 2012 23:17

Imorgon är det en ny dag med nya äventyr. Börjar bli trött på bloggplatsens app den är inge bra sen jag uppdaterade min mobil igår. Hoppas det kan ge sig snart annars måste jag sluta blogga från mobilen och börja blogga från datorn och då kanske det ...

Presentation


Jag heter Kajsa är 23 snart 24 år. Har hållit på med hästar nästan hela livet. Bor i karlskoga med min sambo, min son på 3år, mina två katter och min hund "Baileys". Hästen som ni troligtvis förstår heter Florello "Flurre", han är e: Castello646, u: Flora

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Florello

Florello
-1992-
e: Castello646   u: Flora
ue: Ursus
Äg: Kajsa Stigell

Felicitas 119

 

             Felicitas 119

                 -1997-

e:faveur          u:Dimitress       eu:damenstolz


Ovido - Quiz & Flashcards