kajsaflorello

Alla inlägg under juli 2012

Av kajsa stigell - 31 juli 2012 22:33

Det är jätte nära att jag klarade rekordet jag pratade om. Just nu är det 96 st denna månad och i december va det 111st. Men men jag håller tummarna för nästa månad. Denna blogg räknar inte per dag utan per månad. Den räknar inte samma ip nummer flera gånger. Idag har jag hjälpt min granne och bygga hage till korna och hästarna.

Nej nu skall jag snart gå och sova. Ha de bra love Kajsa

Av kajsa stigell - 30 juli 2012 18:35

Grannen har fått hem två tuppar till sig och Sigge vill gärna över till dom och äta upp dom. Han står vid staketet hela dagarna typ och bara hoppas att dom skall rymma så han får äta upp dom;-) sitter just nu och kollar på fälttävlan på datorn för Jimmy spelar tv spel. Har varit en del omkull ramlingar som varit ganska läskiga.


Skall åka till hästarna sen och kolla till dom. Börjar bli kallt här ute sitter i skuggan och fryser lite grann. Men det är snart slut. Skall sluta skriva nu återkommer senare. Ha de bra love Kajsa.

Av kajsa stigell - 29 juli 2012 11:38

Går riktigt bra för svenskarna i fälttävlan. Dressyren ligger ena svensken delad etta och den andra sexa. Spännande att kolla på plus att man blir sugen att börja träna upp hästarna och börja tävla lite;-) se om dom andra i familjen skall gå upp snart. Vill inte gå på promenad förs Jimmy vaknat ifall basse vaknar. Så han inte sitter uppe helt själv. Måste nog äta frukost snart också. Men men det löser sig.

Ha det bra love Kajsa

Av kajsa stigell - 29 juli 2012 10:45

Igår va det verkligen hemskt väder. Åska och spöregn jätte länge. Hade tre åskväder runt omkring oss så det va många blixtrar och dunder vid oss. Sitter just nu och väntar på att dressyren skall börja på svt.se. Idag är det fint väder men får se vad som händer idag. Igår mekade Jimmy med min bil igen. Det ända han vill göra hela dagarna. Men idga skall jag åka och kolla till hästarna. Gå på promenad med hundarna sen också. Så trött idag så jag skulle gärna vilja bara ha en latar dag. Men har en del saker att uträtta. Måste in till stan och handla hundmat åt baileys, dricka, kyckling, potatis och det va något mer. Vart ju ingen träning igår med Baileys eftersom det började åska:-( men men vi skall allt vara med i höst på lydnad med baileys och personsök med sigge. Måste få baileys att sluta pipa sen skall han också få gå person sök och kanske kantarell sök:-)



Ha de bra love kajsa

Av kajsa stigell - 28 juli 2012 22:44
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av kajsa stigell - 28 juli 2012 22:31

Idag har jag jagat häst. Min granne kom in och berättade att han fått ett samtal om att flisan hade rymt. Skyndade mig ut till bilen och åkte bort för att kolla vart hon va. När jag kommer fram så står hon i hagen och flurre och två kor står i andra hagen. Den Kalle hade stängt av för att dom inte skulle gå i den. Så i måsten tio minuter fick jag gå i jätte högt gräs för att lyckas fånga in han.

Nu har det åskat som bara den funderade på om jag skulle åka och kolla till dom men nu är det för mörkt. Flurre är inte åsk rädd och det tror jag inte flisan heller är. Imorgon om min fot tillåter det tänkte jag skritta ut på flisan lite grann. Trampade ju snett igår när jag klippte gräsmattan och igår kunde jag inte gå och nu är det lite bättre men inte mycket. Trodde först jag hade brutit foten men kan ju stödja på den lite grann. Men får se hur det känns imorgon.

Som ni kanske har märkt har jag skrivit ett inlägg med lösenord men det är mest när jag skriver av mig och inte vill att någon skall läsa det. Ingen idé att be om lösenordet för jag kommer inte ge ut det. Utan sånt jag vill att ni skall läsa låter jag vara synligt. Men men hoppas ni fortsätter läsa min blogg. Har snart slagit rekord denna månad med besökare. Och nu räknar jag från när jag startade denna blogg. Jag jämför inte med någon annans blogg. Är nöjd med min blogg. Och att det än så länge är någon/några som läser den:-)

Men nu skall jag sluta skriva måste snart sova. Har ont i foten. Hörs imorgon. Ha det bra love Kajsa

:-(

Av kajsa stigell - 26 juli 2012 22:22
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av kajsa stigell - 26 juli 2012 21:58

Idag vart det ingen ridning då flurre hade tappat en sko. Men visade både flurre och flisan vart dom hade vatten men ingen vågade gå och dricka då det står massa kalvar precis vid badkaret. Men skall kolla med Kalle om han har en tunna vi kan ha och fylla vatten i åt dom om dom skall stå kvar i den hagen. Men tror dom snart skall byta hage igen.

Men just nu känner jag att jag inte orkar med något alls! Tjafs och bråk hela dagarna här hemma. Orkar inge mer snart.

Presentation


Jag heter Kajsa är 23 snart 24 år. Har hållit på med hästar nästan hela livet. Bor i karlskoga med min sambo, min son på 3år, mina två katter och min hund "Baileys". Hästen som ni troligtvis förstår heter Florello "Flurre", han är e: Castello646, u: Flora

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Florello

Florello
-1992-
e: Castello646   u: Flora
ue: Ursus
Äg: Kajsa Stigell

Felicitas 119

 

             Felicitas 119

                 -1997-

e:faveur          u:Dimitress       eu:damenstolz


Ovido - Quiz & Flashcards