kajsaflorello

Alla inlägg under juli 2012

Av kajsa stigell - 26 juli 2012 01:15

Idag va det Marias tur att följa med och rida. Nu har inte hon ridit på många år. Så hon kände sig lite små nervös för om hon skulle få stopp på flurre. Vi började med att borsta av han och sen satte vi på skydden, tränset och sist sadeln. Sen hoppade hon upp och jag gick bredvid två vändor i hagen. Efter att Maria ridit så hoppad jag upp och gud vad skönt det va att sitta på flurre igen. Måste komma igång med båda ordentligt nu. Travade en vända för att känna om han kändes konstig men han kändes som vanligt. Sen tog jag två varv i galopp för att känna om han va öm i fötterna eller stel men han va min vanliga gamla flurre. Som blir trött och lugn när han står på bete. Lånade flisans träns så första gången på ett år om inte längre som jag red på vanligt tränsbet. Smalt. Imorgon blir det att börja rida flisan och sen rida flurre en sväng i hagen. Nej nu är det dags att sova. Ha det bra hörs imorgon! Love K

Av kajsa stigell - 24 juli 2012 21:27

Nu är ridningen avklarad idag. Linda och jag gick med hästarna till grusvägen och sen hoppade vi upp och skrittade längs den vägen. Jättefin väg. Skall rida där imorgon med tänkte jag. Men frågan är om någon av dom vägarna in i skogen leder någonstans så man slipper vända. Vi kom iallafall till en jätte backe som dom verkligen fick anstränga sig för att ta sig upp för. Så den tänkte jag ta imorgon med. Bra att träna rumpa och rygg på hästarna. Känner verkligen att jag börjar bli ridsugen. Synd att jag bara kan rida en i skogen och en i hagen. Vågar inte känna flisan själv för länge.


Nej nu skall jag slappa. Imorgon är det överraskning för basse. Han har varit blöj fri en vecka imorgon. Min bebis börjar bli stor!. Ha de bra lova Kajsa

Av kajsa stigell - 23 juli 2012 13:55

Försöker verkligen uppdatera ordentligt. Så nu skriver jag inlägg nummer två sen jag startade upp igår igen. Idag skall det städas och jag skall snart dra på mig en långärmad tröja och gå ut med hundarna en stund. Sen lite senare sen skall jag åka till hästarna och kolla till dom. Dom kanske skulle byta hage idag. Så då kan man stanna uppe vid vägen istället för att åka ända ner till gården.

Har nyss ätit lunch så nu skall jag klä på mig och rasta hundarna. För nu härjar dom järnet i sovrummet. Återkommer senare tänkte lägga upp lite kort sen också. Men ha det så bra så länge love Kajsa

Av kajsa stigell - 22 juli 2012 16:16

Från och med idag kommer jag uppdatera denna bloggen. Jag och Charlotte har kommit överens att vi skall börja blogga var för sig. Vi har båda tröttnat lite på att blogga. Plus att jag kan inte blogga från mobilen via blogg.se men via denna blogg kan jag blogga via mobilen. Men Charlotte skall fixa en ny header åt mig så bloggen kommer se lite bättre ut i framtiden än vad den gör nu.


Liten uppdate då. 26juni körde jag flurre och flisan på bete vid Bjurtjärns skolan ungefär. igår red jag flisan för första gången sedan dom flyttade dit. Har gått promenader med dom men inte ridit så mycket pga av jätte dåligt väder. Men igår sadlade jag henne och red ut. Flurre va lugn i hagen tillsammans med korna. Vi red längs asfaltsvägen ända bort till fallet vägen red in på den grusvägen och sedan via skogen ut och hem till mig. Det tog 35min. Hemma mötte vi Maria, Kalle, Sebastian och Jimmy. Sigge skällde ut mig och flisan så han fick gå in så länge. Basse satt på flisan liten stund sen klappade han mest på henne och matade henne. Sen red vi samma väg hem och det tog ca 35min igen fast kändes som att det gick fortare hem. Två timmar va vi ute skrittade mest tog ca 10min i trav. Idag blir det nog bara mys och kanske rida flurre i hagen. Vågar inte lämna flisan själv i hagen vet inte om hon står kvar eller om hon rymmer.


Vart ett jätte långt inlägg men men hoppas ni står ut.

Presentation


Jag heter Kajsa är 23 snart 24 år. Har hållit på med hästar nästan hela livet. Bor i karlskoga med min sambo, min son på 3år, mina två katter och min hund "Baileys". Hästen som ni troligtvis förstår heter Florello "Flurre", han är e: Castello646, u: Flora

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Florello

Florello
-1992-
e: Castello646   u: Flora
ue: Ursus
Äg: Kajsa Stigell

Felicitas 119

 

             Felicitas 119

                 -1997-

e:faveur          u:Dimitress       eu:damenstolz


Ovido - Quiz & Flashcards