kajsaflorello

Alla inlägg den 12 november 2011

Av kajsa stigell - 12 november 2011 17:58

Idag ringde klockan 09:00 skulle föja med Linda och hämta korn och havre utanför fjugesta. Vi hämtade 400kg havre och 100kg korn åt caspian och zinnia. Efter fjugesta vart det att åka till gottebol och lämna av det i deras foderkammare. När vi slängt in allt de och tagit ut skottkärran som Linda köpt så mötte vi Robban. Linda pratade en del med han och kollade runt lite. Imorgon ringer klockan ungefär samma tid. Då blir det att åka ut till knutsbol och lasta zinnia och köra henne till gottebol. Plus att imorgon byter även flurre box också. Kommer även säga upp min boxplats imorgon också. Då det blir flytt till nya stallet. Hoppas bara d-ponnyn kan flytta dit. Annars måste jag hitta en ponny alt häst att ha som sällskap åt flurre. Imorgon när Linda har flyttat kommer det möbleras om lite i sadelkammaren plus även i garderoben i stallet. Kommer nog även möblera om i foderkammaren. Så jag har alla mina tunnor på samma sida. Kommer även nästa helg åka ut till nya stallet och börja kolla tråden runt hagen. Även kolla om Anki har tid att visa mig vart man hämtar vatten. Skall försöka ta kort någon dag när det är ljust ute när jag åker till stallet. Se om dom som har haft sina hästar där förut om dom hinner tömma stallet tills jag flyttar dit. Vill iallafall kunna backa in transporten så den står under tak. Letar fortfarande efter ett gångjärn till transporten. Vill så gärna få den fixad innan jag flyttar. Så jag kan om det skulle behövas köra till ridhuset och rida i vinter. Måste även köpa korn alt kornkross också innan flytten måste även fixa Hösilage alt Hö också innan flytten. Skall även köpa spån också innan flytten. Nej nu skall vi snart ha lördags nya hörs imorgon:-)Hade bra love K

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter Kajsa är 23 snart 24 år. Har hållit på med hästar nästan hela livet. Bor i karlskoga med min sambo, min son på 3år, mina två katter och min hund "Baileys". Hästen som ni troligtvis förstår heter Florello "Flurre", han är e: Castello646, u: Flora

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Florello

Florello
-1992-
e: Castello646   u: Flora
ue: Ursus
Äg: Kajsa Stigell

Felicitas 119

 

             Felicitas 119

                 -1997-

e:faveur          u:Dimitress       eu:damenstolz


Ovido - Quiz & Flashcards