kajsaflorello

Alla inlägg den 30 november 2011

Av kajsa stigell - 30 november 2011 11:39

Idag har varit en dag som jag gärna vill glömma en så länge. Imorse när jag släppte ut hästarna så klämde jag fingret i ena boxdörren, flurre hade fått av sig sitt täcke som han skulle ha på sig inatt. Igår då. Lång dag vart det. Först ringde jag veterinären vid nio och han skulle skriva ut domosedan och avmaskningsmedel. Åkte till apoteket vid halv elva men receptet hade inte kommit in. Åkte hem hämtade transporten och åkte till djur och natur för att köpa spån. Köpte med fyra balar spån. Åkte till stallet och öste ur allt spån som va i boxen. Slängde in tre balar, och gjorde ordning allt i stallet. Åkte hem och åt lunch sen åkte jag till bilmekano med besiktnings pappret för Jimmys bil så vi beställde delar till den inför reperationerna imorgon. Sen åkte jag förbi Apoteket och då hade receptet kommit in. Åkte hem pluggade skickade in arbetet. Åkte till stallet vid sju tog in alla hästarna lät flurre äta och sen stämde jag han på gången gav han domosedanet under tungan och borstade av han medans jag lät det verka. Det skulle ta en halv timme innan man kunde börja raka stod det på lappen. Men efter 45 min va han fortfarande för vaken så fick klippa sönder en hand duk och stoppa i öronen på honom. Så tjugo i nio kunde jag typ börja raka flurre. Va klar med allt runt kvart i tio. Så då ställde jag in han i boxen och väntade på att han skulle piggna till. Gav dom andra sin mat så länge och när Ann-marie kom ner så gav jag flurre maten och sen åkte jag hem och duschade och sen va det bara att försöka sova. Idag blir det möte och efter alt innan det skall flurre duschas. Fick ju ösa ut allt spån ur hans box pga av att han troligtvis inte tålde de. För han har kliat sig som bara den sen en vecka tillbaks ungefär. Så idag skall han duscha för att bli av med allt sol sitter kvar i pälsen så han kanske slutar klia. Måste även tvätta tre täcken som han haft på sig när han har kliat sig. Nej nu skall jag kolla på tv och vila. Skall gå till tvättstugan vid halv fyra så jag kanske hinner tvätta en maskin innan stall mötet börjar. Hade bra love K

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter Kajsa är 23 snart 24 år. Har hållit på med hästar nästan hela livet. Bor i karlskoga med min sambo, min son på 3år, mina två katter och min hund "Baileys". Hästen som ni troligtvis förstår heter Florello "Flurre", han är e: Castello646, u: Flora

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Florello

Florello
-1992-
e: Castello646   u: Flora
ue: Ursus
Äg: Kajsa Stigell

Felicitas 119

 

             Felicitas 119

                 -1997-

e:faveur          u:Dimitress       eu:damenstolz


Ovido - Quiz & Flashcards