kajsaflorello

Alla inlägg den 26 november 2011

Av kajsa stigell - 26 november 2011 21:55

Nu är det exakt en vecka sedan jag skrev här sist. Har hänt en del sen dess. Har fått tag på veterinären iallafall och dom skriver ut domosedan åt mig som tydligen skall läggas under tungan. Så skall ringa veterinären på tisdag så skall han fixa recept åt mig. Hoppas Apoteket har det hemma så jag kan raka han på onsdag när vi haft stall möte. Skall bli så skönt att raka hästen han blir så fin när han är rakad. Skall även rida imorgon när jag ändå har insläppet. Så imorgon åker jag nog ut vid halv fem fem till stallet. Hoppas även på bra väder imorgon. Dels skall jag byta däck på min bil plus att jag hade tänkte skritta ut med flurre imorgon eftersom han har haft två veckors vinter vila nu. Så vill rida igång han lugnt nu. Så det blir skritt i skogen i några dagar sen tänkte jag jobba han i skritt i ridhuset några dagar innan jag börjar trava. Blir inte galopp förs om iallafall två kanske tillochmed tre veckor. Skolan går bra. Har ett arbete i svenska b som skall lämnas in på tisdag. Så tänkte börja med de arbetet imorgon. Har två saker i psykologin som skall lämnas in den 5/12. Den 7/12 som är dagen då jag blir 24år då jobbar jag 9:30-21 så hade nog tänkt kolla om jag kan få ta stallmorgon då. Och åka ut tidigt för att släppa ut dom och även göra klart stallet. Så kanske jag hinner duscha innan jag börjar jobba. Sen jobbar jag ju julafton och juldagen 7-21 med rast mellan 12-15:30 så då skall jag hinna med stallet och äta mat. Har även sagt nej till utestallet då jag inte tyckte dels att hagen va så bra plus att jag kom fram till att flurre kommer nog inte bli riden så mycket när han står där. Hoppas verkligen att det slutar regna snart. Vill gärna kunna rida ute med flurre. Imorgon skall vi ha ihop släpp med dom två nya hästarna som kom förra helgen. Flurre skall ha skydd på sig ut ifall han springer så mycket som han sprang när dom nya hästarna fick gå ut i sin hage i söndags. Just det har julpyntat massor hemma. Har köpt ny adventsljus stake till köket och även köpt två julstjärnor som står i fönstret och på ena köks bänken står det tre hyasinter. Vardags rummet har jag också köpt en adventsljus stake, två amaryllisar, fyra hyasinter, nya fina gardiner och tre kulor med lampor i som hänger i fönstret. Även köpt nya krukor till alla blommorna i vardags rummet. I sovrummet hänger det en stor kula med ljus i och dom tre blommorna som stod i köket förut fast med andra krukor. Skall även kolla på gardiner till köket och sovrummet någon dag. Och imorgon skall vi köpa ny dator och även en kaffemaskin. Nästa vecka skall blien lagas för att gå igenom besiktningen. Förhoppningsvis kommer delarna som jag har beställt till transporten också. Måste köpa en ventil till hålena i taket på transporten. Sen skall transporten lämnas in till Värmlands vagnen för att svetsa gångjärnet och kolla igenom elen. Sen när allt det är klart så tänkte jag besikta den för att se om det är något mer som skall fixas. Hoppas den går igenom besiktningen bara så man kan börja använda den. Kanske åka på någon träning nästa år. Tänkte även träna för Niklas i vinter när flurre har kommit igång lite mer. Nej nu skall jag sluta skriva innan det blir en novell av detta, hade bra Love K

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter Kajsa är 23 snart 24 år. Har hållit på med hästar nästan hela livet. Bor i karlskoga med min sambo, min son på 3år, mina två katter och min hund "Baileys". Hästen som ni troligtvis förstår heter Florello "Flurre", han är e: Castello646, u: Flora

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Florello

Florello
-1992-
e: Castello646   u: Flora
ue: Ursus
Äg: Kajsa Stigell

Felicitas 119

 

             Felicitas 119

                 -1997-

e:faveur          u:Dimitress       eu:damenstolz


Ovido - Quiz & Flashcards